K původním katolickým obřadům Oktávu velikonočního…

vzkriseni_brod(Pokyny k Oktávu velikonočnímu – tedy osmi dnům od Hodu Božího až do Provodní neděle, tedy Druhé velikonoční – pro asistující i ministranty, tak jak se po dlouhá staletí praktikoval až do „reformy“ ve druhé polovině 20. století,  jsou přepsány z dávné příručky „Vzorný kostelník“ od Josefa Vlastimila. Přepis: Eva Švančarová)

VELIKONOČNÍ PONDĚLÍ

Liturgická barva bílá. Možno použití týchž rouch jako na Boží hod. Má-li však kostel větší výběr rouch, dají se druhá nejlepší bílá roucha. Boží hrob je zase prázdný, neosvětluje se a také se ještě neodklízí.

Po celý oktáv Božího hodu velikonočního zůstává oltář stejně ozdoben. Jen se nahradí antipedium a přehoz přes pultík jinými rouchy, ovšem bílými.

Po celý oktáv je liturgická barva bílá. Nemají se sloužit mše sv. ani za snoubence, ani za zemřelé.

Requiem se ovšem sloužívají, a to buď v den pohřbu nebo druhý den (všední). Po mši sv. se čte každý den evangelium, proto nesmí zapomenout kostelník na perikopy.

Boží hrob se uklidí v úterý ráno po mši sv.

Všechna roucha a plátna, kterých se používá k Božímu hrobu, se uschovají do krabic a skříní, aby tato roucha zůstala pohromadě.

 

NEDĚLE BÍLÁ – PROVODNÍ
zakončuje oktáv. Liturgická barva bílá. Na mši sv. se sezvání větším zvonem než na mše v obyčejné neděle.

Po celý oktáv velikonoční se zvoní klekání velkým zvonem.

Související články na X-P.cz:  Svatý Jan Zlatoústý: Světec právě pro nás, rozumem opojený Západ!

V kategorii Liturgie, Tridentská mše sv.

Příspěvek zaslal: leo dne 29.3.2016 / článek si přečetlo 1 671 návštěvníků X-P.cz

Štítky: ,

Web rediguje: Leo P. Švančara

Další příspěvky